Sportlov och Vasafrukost

Kommer hem efter ett ösigt minidisco (eller....), sänder iväg ett litet meddelande till roomisarna för att se om de är hemma, men icke. Börjar känna mig lite småhungrig så jag går till kylen för att se vad jag kan hitta för gott denna fredagskväll. Slutar med att jag häller upp en mysig liten skål med fil och müsli, delvis för att jag inte orkar tillaga något (inte ens pasta), delvis för att vi inte har handlat mer än smör, ost och mjölk de senaste två månaderna.
 
Notera att vi får mat på jobbet så tro inte att vi går och svälter.
 
I mitt müslikäkande tänker jag tillbaka på sportlovsveckorna som gått och hur underbart det är att de äntligen är förbi. I flera månader har vi fått höra hur kämpigt det skulle komma att bli och att vi aldrig kommer att ha så mycket att göra som under dessa veckor. Med massa tålamod och kämpaglöd tog vi oss igenom det som en dans #GOTEAM!!
Jag fick även det stora och prestigefyllda ansvaret att ta hand om Vasafrukosten som innebar att jag själv skulle öppna frukosten kl 03.30, yes du läste rätt, halv fakking fyra öppnade jag. Kan ni då tänka er när jag gick upp....
 
Anyways, denna omtalade Vasafrukost visade sig locka endast 14 pers, så jag fick slå ihjäl ca 2h genom att mysa runt i restaurangen all by my self, innan mina kära kollegor kom för att göra mig sällskap.
 
På söndagskvällen pustade vi ut, helt ovetandes om att veckan från helvetet var på ingång. Inte ens våran chef var beredd på att vi skulle slå fjolåret med ca 100 besökare under luncherna och gästas av de hutlösa 180 pers som ville ha frulle. Med bara två dagar kvar av helvetesveckan kvar vågar jag inte ens tänka på hur nästa vecka kommer visa sig.
 
Men det har inte bara varit pest och kolera, vi har också hunnit med bl.a. en supercozy cheykväll med drinkar och god mat, liiiite party (höhööhööh) och jag har hunnit prova på att åka snowboard(!!!) för första gången som visade sig vara sååå jäävla kul. Efter lång längtan efter sushi fick vi äntligen tummarna loss och käkade på Seafoodbar, som tydligen ska vara ett av Sveriges bästa sushi Place, eller var det Skandinavien? oh well det var bland det godaste jag har ätit i mitt liv i alla fall, enough said.
Har även haft familjevänner på besök, alltid lika kul att träffa dem. Snälla som de var bjöd de en fattig säsongare på galet god mat, råbiff på älginnalår om ni ville veta (nomnom)
 
Endast lite mindre än två månader kvar att kämpa sig igenom.....*snyft*
 
 
sälen | |
Upp