Vad ska man göra....

Helt otroligt hur inspirerad man kan bli helt plötligt!
Är du precis som jag och vill göra så himla mycket saker men vet inte riktigt var du ska börja?
Har du inga speciella intressen eller mål som du satsar efter och har drömt om sedan du var barn?
 
Det trodde inte jag heller att jag hade. Många jag känner och överallt läser jag om människor som vet exakt vad dom vill göra, de kämpar hårt som tusan och uppnår mål efter mål.
 
Jag känner mig som den sämsta människan i värden när jag inte kan relatera eller hitta något, ett mål, som jag också kan kämpa för.
 
Men sen började jag tänka efter lite, vad gillar jag att göra?
 
Fråga dig själv det, vad gillar du att göra?
poppar samma svar upp som alltid? typ:
-gillar att umgås med vänner
-träna
 
Känns ganska beige och genomskinligt va? men om du tänker så här, om ingen skulle döma det du sa vad skulle du säga då?
kanske professionell fallskärmshoppare?
äga ett hunddagis?
styla kor inför visningar?
så och skörda tulpaner i Österrike?
 
Det kanske låter lite knasigt och ouppnåligt, någon kanske säger att det där kommer du inte att tjäna några pengar på (oftast föräldrar eller deras föräldrar). Men varför ska allt gå ut på att du ska tjäna en helvetes massa para? kan det inte gå ut på att du ska må så jävla bra livet ut.
(Okej du ska ju inte gå minus på det du gör, det kan vi ju komma överens om vara lite onödigt.)
 
Ditt jobb är ju trots allt en fruktansvärt stor del av ditt liv. Om du inte har som dröm att leva på soc, för då kan du sluta läsa nu puss.
 
Jag har velat bli allt från veterinär till flygvärdinna till frisör, du vet allt det där basic som du svarar när du får frågan som 9åring.
 
När du väl har hittat det där kanske lite random som du faktiskt vill göra, är det dags att försöka komma fram till hur du ska ta dig  dit.
 
Mitt  tips är att gå bananas på google, sök efter kurser, utbildningar och jobbmöjligheter. prata med nära och kära om de känner någon som kan hjälpa. Ofta har man faktiskt en farbror som känner en snubbe som jobbade med en kvinna som var släkt med en tant i Österrike som hade en tulpanodling.
ända sättet att få reda på den möjligheten är att fråga.
 
Jag är inte sen med att meddela när jag har fått en ny idé om vad jag vill göra, och det är inte alltid jag har fått något vidare stöd (förutom från mamma, den kvinnan är på alla knasiga idéer jag får), men låt inte det få idén att försvinna. Även om det inte blev något av det så kan du i alla fall bocka av det från listan och gå vidare med livet.
 
keep on being great fellow people
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp