AtlasProfilax

Sak nr1 som folk klagar på allra mest i hela världen: att dom har ont i ryggen.
 
Jag lovar det slår till och med krig och djurplågeri och att kaffet är dyrt.
 
Jag är tyvärr en av dessa klagare, har konstant ont och även haft skolios som jag har växt ifrån men sen fått tillbaka. Tror inte ni kan förstå hur förbannat trött jag är på att gå till dvs massörer, kiropraktiker och 
dorn-metodare (<~it is a thing), där det förvisso har hjälpt men inte varit bestående.
 
Eller så gör du det, vad vet jag.
 
Så klart fattar jag också att EN massageomgång inte hjälper for life, men det får ju gärna hålla längre än tills du har gått och lagt dig samma dag.
 
Jag känner såhär, att livet är för kort för att gå till en och samma massör som inte hjälper. Så jag testar liksom mig fram och funkar det inte så får det vara, tack men nej tack kära massör.
 
Mitt senaste förvärv är en übermysig kvinna som åter har skänkt ljus och hopp till mitt liv. Eller ja lite mindre spända muskler i alla fall.
Hade dock inte mycket hopp när jag gick dit första gången, en har ju blivit sviken så många gånger liksom. Men där står hon, vårdad som en rysk babushka och med en utstrålning a la fairy godmother.
 
Jag hade bokat en 30 min massage och går där ifrån med en diagnos. Sjukaste.
 
Tydligen hade jag en snedvriden atlaskota, skolios i övreryggen och skulderblad som inte satt där dom skulle. INTE KONSTIGT ATT JAG HAFT ONT(?).
 
Anyhow.... hon rekommenderade en behandling, AtlasProfilax. Och istället för att jag ska förklara vad det innebär så kan ni läsa om det här. 
 
Jag vill gärna att saker och ting ska ha omedelbar effekt, vem pallar dedikera sig en längre tid liksom. Men det här kan ta upp till ett år innan kroppen börjar fungera korrekt igen. Du ska ta hand om dig själv genom träning, bra kost, få massage........
 typ som du egentligen ska leva fast nu har du fått det receptbelagt.
 
Jag kände att sure what the heck, let´s do this!
 
Det blev dyrt, fick se lite skillnad direkt och jag har börjat på en bättre livsstil innehållande yoga och veggimat.
Så ett hett tips för dig som inte vet vad du ska göra längre men vill ha en långvarig lösning.
 
Tyvärr är det inte så många som har den här behandlingen än men du kan gå in på bokadirekt.se och bara söka på "atlasprofilax" så får du fram vem som är närmast dig.
 
take care fellow people
 
 
| |
Upp