Yoga asså, who knew?

Har väl inte varit fullkomligt open minded vad gäller yoga, midfulness osv osv. Har nog mest tyckt att det varit lite tramsigt. För något år sen provade jag en yogaklass och tyckte att det var så fruuuuktansvärt frustrerande, jag kunde ju inte på långa vägar göra alla dessa ställningar och blev mest irriterad på instruktören.
 
Jag menar, bitch don´t u see I´m trying?! säg inte till mig att jag ska andas JAG ANDAS JU HELA J***LA TIDEN.
 
Så det blev inte av.....
 
För någon månad sen va jag hos en ny massör(arinna?) som upptäckte att jag hade en snedvriden atlaskota (det är en helt annan historia). And that lil´ motherF'er kaosar till hela kroppen om den inte ligger rätt. Så jag fick den fixad och blev ordinerad en jäkla massa "ta hand om mig själv" "äta sunt" "regelbunden massage" bla bla bla du vet.
 
Samtidigt fick jag reda på en annan spännande sak av denna pärla aka min massageteraput, att mycket av våra känslor och minen samlas i häcken. Du läste rätt, in yo humparump. Det är tydligen därför det gör så förbaskat ont när massörerna ger sig på den lilla (eller stora) saken. Och jag har ganska mycket negativt samlat där kan ni tro.
 
Oj detta börjar nästan låta lite snuskigt, ha överseende med detta, tack på förhand.
 
Anyway, hon rekommenderade att jag skulle börja med lite sånt mindfulnesstjafs och jag tänkte what the heck, jag kör väl då.
Kollade runt lite på le Youtube och sökte på typ "yoga for beginners" (för allt blir så mycket bättre på engelska..) och hittade en faaaantastisk kanal vid namn Boho Beautiful . Riktigt bra, in och kolla.
 
Men likt den första yogaklassen jag tog så var detta också lika förbannat frustrerande (fast jag slapp massa nakna illaluktande fötter i ansiktet) Men jag tänkte oh nah, inte den här gången, moma didn't raise a quiter. Så jag har fortsatt och försöker göra det varje dag, minst en gång om dagen och det går faktiskt lättare ju mer du utövar det. I still suck tho efter några veckor, och det gör überont vissa gånger, men jag kämpar på.
 
Yoga right? Its awesome
 
Yoga girl är också en toppenkvinna att följa,
gärna på insta,
där skriver hon massa inspirerande och livscoachande saker.
Fast just nu skriver hon mest om graviditet och det har jag lite svårt att relatera till.
Babies ,urgh....
 
Have a nice one fellow people 
Allmänt | Yoga, Yoga girl, boho beautiful | |
Upp